Protocol schorsing & verwijdering HVC

Het protocol schorsing en verwijdering van het Herbert Vissers College bevat de regels waaraan voldaan moet worden als aan een leerling een maatregel wordt opgelegd. Daarbij kan het gaan om opvoedkundige maatregelen, maar soms ook ordemaatregelen waaronder schorsing en verwijdering van de leerling. Dit zijn ingrijpende maatregelen, zowel voor de leerling en zijn ouders als voor de school. Daarom is het belangrijk dat steeds zorgvuldig wordt gehandeld. Met dit protocol wordt daaraan inhoud gegeven. In dit protocol is ook de wet- en regelgeving verwerkt die betrekking heeft op schorsing en verwijdering.

Download protocol schorsing & verwijdering

Samen morgen maken.