Werken bij het Herbert Vissers College

Het Herbert Vissers College is een brede scholengemeenschap voor vmbo bk, mavo, havo, atheneum, gymnasium en HVX. Havo en vwo vormen samen het Herbert Vissers Lyceum. Sinds schooljaar 18/19 wordt er ook gewerkt met een nieuwe onderwijsmethode, HVX, die uitgaat van persoonlijke groei en waar leerlingen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen ontwikkeling.

Wij zijn een gecertificeerde opleidingsschool. Dit betekent dat wij in samenwerking met de aangesloten lerarenopleidingen van hogescholen en universiteiten zelf nieuwe docenten opleiden en veel stagiaires begeleiden.

Actuele Vacatures

Ben je op zoek naar een stageplaats?

Ook dan hebben we zeker mogelijkheden. Wij zijn onderdeel van de Regionale Opleidingsschool Amstelland (ROSA) en werken intensief samen met verschillende lerarenopleidingen in Utrecht en Amsterdam. Stuur ons een mail met je cv, welke stageplek je zoekt en we kijken of er een match is.

Meet & Greet event voor zij-instromers

Meet & Greet event op woensdagavond 6 maart over werken in het onderwijs (VO & MBO) in Haarlem, Haarlemmermeer, Amstelveen en omstreken

Wat ga je doen?
Heb jij interesse om te werken in het voortgezet of middelbaar beroepsonderwijs? Wil jij hét verschil maken voor onze nieuwe generatie? Kom woensdagavond 6 maart inspiratie opdoen tijdens het Meet & Greet event met scholen in Haarlem, Haarlemmermeer, Amstelveen en omstreken in de Expo Haarlemmermeer.

Het event staat in het teken van ontmoeten, leren en inspireren. Het volgende kun je verwachten:
- Ervaren sprekers uit het onderwijs
- Voorlichtingsrondes over opleidingsroutes
- Informatie van lerarenopleidingen over je opleidingsmogelijkheden
- Je kennis vergroten tijdens een workshop
- Kennismaken met de collega’s van scholen in deze brede regio

Start Meet & Greet event:
18.00 uur of vanaf 19.00 uur*
17.45 -18.15 uur: inloop
18.15 - 19.00 uur: Presentatie door Peter Heerschop
19.00 - 21.00 uur: Workshops, netwerken, kennismaken met de scholen, in gesprek met opleidingen, ontmoeten van toekomstige collega’s en veel meer..
Afsluiting: 21.00 uur

Wie ben jij?
Benieuwd naar de omscholingsmogelijkheden tot docent?
- Docent in opleiding?
- Gewoon nieuwsgierig naar werken in het onderwijs?

Dan is deze Meet & Greet echt iets voor jou!  Dan is deze Meet & Greet echt iets voor jou!  Meld je aan via de volgende link:

Wat krijg je van ons terug?
Een inspirerend programma!

• Peter Heerschop (spreker)
    Cabaretier, acteur, programmamaker, schrijver, radiocolumnist én docent en lerarenopleider.
  • Hans Kaldenbach (workshop )
    Ervaren trainer, spreker en auteur over diverse culturele, pedagogische en maatschappelijke onderwerpen in het onderwijs
  • Talent als Docent (doorlopende workshop)
    Talent als Docent geeft een algemene voorlichting waarin opleidingsroutes en oriëntatiemogelijkheden worden geschetst.
  • Workshops van Talent als Docent met algemene informatie voor zij-instromers.

Benieuwd naar het volledige programma?
Kijk hier