Sterk Techniekonderwijs

Alle scholen uit het basis-, voortgezet- en middelbaarberoepsonderwijs en veel bedrijven in de regio Haarlemmermeer / Bollenstreek-Noord, zetten hun schouders onder het Sterk Techniekonderwijs. Een initiatief om de komende jaren een structurele bijdrage te leveren aan meer en beter opgeleid technisch personeel. Hiervoor worden allerlei activiteiten ontwikkeld waarbij leerlingen, ouders en docenten in aanraking komen met de technische beroepen.

Wilt u meer weten over dit project, kijk dan op www.sterktechniekonderwijs.nl en de regionale site www.sto-hb.nl.

WON

WON staat voor Wetenschaps Oriëntatie Nederland, een netwerk gevormd door een kleine vijftig scholen.
Door het uitwisselen van kennis, het organiseren van gezamenlijke manifestaties waarop leerlingen hun onderzoek presenteren en door nascholing proberen deze scholen wetenschap en onderzoek een prominenter plek in het curriculum te geven. Vwo wordt van een hoofdletter W te voorzien!
Wilt u er meer over weten? Kijk dan eens op de website van WON scholen Nederland.

CTS GROUP

CTS GROUP is een Europees Distributie en Logistiek bedrijf in Nieuw-Vennep Zuid en bestaat sinds 1995. Als MKB bedrijf met bijna 250 medewerkers voelt de CTS GROUP zich verantwoordelijk om genoeg banen in de logistiek te creëren voor de generatie van de toekomst. Dat is dan ook de reden dat de CTS GROUP Academy enige tijd geleden een samenwerking is aangegaan met het Herbert Vissers College te Nieuw-Vennep.
Deze samenwerking bestaat uit; het bieden van stageplaatsen, het geven van rondleidingen (kijkje in de keuken), het geven van presentaties door directeur Edwin Beentjes, een actieve rol spelen op ouderavonden en het bieden van een werkplek voor vmbo scholieren die vroegtijdig uitvallen op het voortgezet onderwijs. Wij zijn erg trots op deze samenwerking en hopen op deze manier de generatie van de toekomst enthousiast te maken voor de logistieke branche!