Topsportbeleid

Het Herbert Vissers College heeft een topsport vriendelijk beleid. We vinden het belangrijk dat ieder kind zijn (sport)talent moet kunnen ontwikkelen.

Elke topsporter krijgt bij ons begeleiding van onze topsportcoördinator. De begeleiding van onze topsportleerlingen begint met een persoonlijk gesprek samen met de leerling en de ouders waarin we met elkaar op zoek gaan naar de juiste begeleiding voor jou. Het is belangrijk om met elkaar goede afspraken te maken over hoe je zowel op school, maar ook in je sport het beste uit jezelf kunt halen.

De begeleiding is maatwerk en zal dus per persoon verschillen. Veel leerlingen vinden het fijn om samen met de topsportcoördinator te werken aan goede planningen, zodat school en sport elkaar niet in de weg gaan staan.

We hebben op school al vele toppers mogen begeleiden. Zo hebben we leerlingen gehad die bijvoorbeeld bij Ajax of AZ speelden, leerlingen die aan shorttrack, ritmische gymnastiek, dansen en handbal op nationale niveau deden, maar ook zeer getalenteerde wielrenners en hockeyers.

Het HVC is geen lootschool (dus vrijstellingen mogen wij niet geven), maar we hebben wel een passend topsportbeleid.

Mocht u informatie willen over de begeleiding of heeft u hierover nog vragen, neemt u dan contact op met onze topsportcoördinator: Mevr. D. Mensink: d.mensink@hvc.nl

Lyvana Garrelts 5H4 | Ritmische gymnastiek
Quiten Nielo 1M1 | voetbal ADO Den Haag